Dagens Ridpass: Uteritt 30/11 2013

 
Det fick bli en riktig långtur idag. Jag och Sara red mot Nödinge på en grusväg genom skogen, vi red bara en bit eftersom hästarna började bli trötta. 
 
Båda hästarna skötte sig super, vi kunde trava och galoppera brevid varandra utan att någon häst drog iväg. Solvind försökte någon gång men det räckte att jag sa till henne en gång så gav hon sig. 
Det blev mest skritt och trav men det kan vara mysigt också.
 
Man märker på Solvind att hon har ganska dålig kondis eftersom jag inte kunnat träna henne så mycket, men det ska bli ändring på det! En sak som är synd är att hon har så galet mycket päls så hon blir svettig väldigt lätt, men nästa helg ska det komma hit en tjej som ska raka henne. Så efter nästa helg kan jag rida på riktogt utan att behöva oroa mig att hon ska bli jätte svettig.
 
Imorgon hade jag och Sara tänkt skritta ut på en mysig runda, i skogen antar jag. 
Vet inte om jag ska välja sadel eller att rida barbacka, tror jag tar sadeln faktiskt!
 
Saknar sommaren!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0