Dagens Ridpass: Hoppning 27/11 2013

 
Idag var andra ridpasset som jag red i min sadel och det kändes såå bra men sjukt ovant.
 
Iallfall, vi hoppade idag för första gången på typ 3 månader. Jag var ganska hopprädd fortfarande men det är inte så konstigt. 
Solvind var pigg som satan, värsta raketen! Men det får man ta ibland.
 
Jag ville utmana ödet lite grann, jag hoppade högre än vad jag brukar göra.
Sista höjden var 90 cm och det brukar jag aldrig hoppa eftersom jag är såpass hopprädd men jag kunde inte låta bli att testa det med nya sadeln!
 
Det som kändes så grymt var att jag hoppade det utan att bli rädd över huvudtaget, visst lite otäckt var det när hon överhoppade. Men jag var liksom inte rädd som jag brukar vara! Om det fortsätter att gå såhär bra i hoppningen kanske jag klara av att komma ut på några hopptävlingar nästa år.
 
Nöjdare Emma går nog inte att hitta!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0