Skolan i bakgrunden

Nu har jag gjort det igen...
 
Eftersom jag är ledig det mesta av skolan nu i Maj så har jag mest lallat runt när jag är hemma.
Jag gör stallet och rider, sedan sätter jag mig vid datorn, tvn eller så är jag med kompisar. Det är hur skönt som helst. Men så var ju problemet att jag lägger skolan och läxor i bakgrunden. 
Jag har några uppgifter som jag måste göra men struntat i eftersom jag inte orkat.
Imorgon har jag nationella i matte och på torsdag har jag prov i hygienkunskap. Jag har inte pluggat ett skit om jag ska säga det utan att ljuga. Jag vet själv att det är jäkligt dumt eftersom det är ingen bra idé att göra det nu de sista veckorna.
 
Gör jag inte dessa uppgifterna lär jag tyvärr få lägre betyg i de ämnerna och det är det sista jag vill.
Jag vet mycket väl om att jag måste ta tag i kragen och slå mig själv på näsan för att vakna till och göra en sista kraftansträngning de sista dagarna i skolan. 
 
Jag ska göra det bästa jag kan men det är svårt eftersom jag är skoltrött och oerhört lat av mig.
 
Det jag skulle behöva är lite motivation och någon eller några som peppar mig det sista av 1:an nu.
 
Men det är bara att inse, jag kommer vänta till sista sekund för att hetsplugga och hetsskriva de sista uppgifterna. Precis som jag alltid gör.
 
Nu ska jag iallafall försöka plugga inför morgondagens matte. Kanske ska skära upp lite melon för att mysa till det eller något
 
Ha en fortsatt trevlig sommarkväll mina vänner <3
 
Nu saknar jag sommarlov...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0