Musik under ridningen

För ett tag sedan var detta ett stort debattämne för ett par veckor sedan runt om i hästvärlden.
Nu ska ni få reda vad jag tycker om detta!
 
Själv tycker jag att det är helt okej till viss del. Jag lyssnar på musik jätte ofta när jag rider, helst i lurar och ganska högt. När jag rider i paddocken rider jag med båda lurarna i öronen men när jag rider ut i skog och mark har jag endast den högra luren i och volymen är inte lika hög eftersom jag vill kunna uppfatta ljud som kan vara bra att höra när man rider ut. Som till exempel en bil eller motorcykel, eller om rider i skogen kan det vara bra att höra ifall det ropar någon på hjälp. Det kanske är någon som ramlat av sin häst och är skadad.
 
Om det är fler på ridbanan så lyssnar jag aldrig på musik i lurar. Speciellt inte om man hoppar eller något sånt. Då är det jätte viktigt att man hör sin kompis om hon/han ropar att hon/han ska hoppa oxern som står på medellinjen så att man har tid att flytta på sig och kan uppfatta att de händer något.
 
Många anser att det är fel att lyssna på musik i lurar när man rider. Men jag tycker att det är okej till viss del som sagt. Självklart ska man sköta det snyggt och använda det vid rätt tillfällen.
I mitt fall är det så att jag koncentrerar mig bättre om jag lyssnar på musik när jag rider självständigt. Jag stänger ut världen och fokuserar mig på hästen och ridningen vilket är det viktigaste.
Jag har använt musiken i ridningen under lång tid och jag kommer att fortsätta göra det eftersom jag anser att jag gör det på ett snyggt och bra sätt.
 
Vad är era åsikter angående detta?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0