Fördomar om MC-folk

"Alla som kör motorcykel är kriminella" Jag vet inte hur många gånger jag har fått hört det.
 
Fördomar finns överallt, om allt. Men jag är så trött på att det så många som säger att ALLA som kör MC eller är med i ett MC-gäng är kriminella på något vis.
Hur tusan vet dom det?
 
Jag känner massa folk som är med i olika MC-gäng, men dom är inte kriminella. De har familj och jobb. 
Jag förstår inte hur vissa människor tänker ibland.
Det blir ett jävla liv när folk får reda på att jag känner folk som kör motorcykel och att vissa av dom är med i olika klubbar, vad är det för fel på det? Det är som att de tror att jag har världens skydd ifall någon skulle göra något. Som om de tror att jag är världens bråkstake bara för det.
 
Visst, det finns säkert massa människor som är kriminella men verkligen INTE ALLA!
 
Så sluta kasta skit över MC-folk. De är sköna folk som är snälla och sjukt goa att umgås med!
 
Tack för mig!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0