Dagens Ridpass: Western och uteritt 6/5 2013

 
Idag var det en sån där dag där allt gick dåligt verkligen. Hon lyssnade ingenting på mig utan hon bara ställde sig på tvären hela tiden och ville inte lyssna ett dyft.
 
Jag och en tjej i stallet red först i paddocken, jag ville som vanligt att hon skulle söka sig neråt och jobba med bakbenen även om jag hade helt lösa tyglar. Men det ville inte Solvind, hon ville kolla på stjärnorna och inte lyssna på vad jag sa. 
 
Efter att jag hade jobbat henne en stund så släppte det tillslut och då gav jag mig.
Idag tränade jag även på slidestop, eftersom Solvind har svårt att tvärnita galopperar vi fram och tillbaka mot varje kortsida. Hon drar på ganska rejält men har fortfarande ganska svårt att tvärnita precis innan staketet utan hon börjar typ studsa några meter innan. Men det blir väl bättre efter ett tag antar jag.
 
När vi skulle skritta av red vi ut på vägen en bit, alltid roligare att skritta av ute i friska luften.
Men Solvind var inte sig själv ute heller, hon blev rädd för minsta lilla och det brukar hon inte bli. Verkligen inte, Solvind brukar mest kolla på de "läskiga" sakerna och mest undra varför de står där men inte hoppa till och fjanta sig som hon gjorde idag. 
Jaja, alla har vi våra sämre dagar.
 
Imorgon blir det troligtvis uteritt med Sara men det är inget bestämt ännu. Jag funderar på att åka med Johan till Malmö, men vi får se imorgon.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0