Dagens Ridpass: Uteritt 7/5 2013

 
Kan det vara så att sommaren är här? 
 
Idag var det verkligen jätte varmt för hästarna. Jag och Sara var ute i lite mer än 1 timma på uteritt på grusvägen. Det var så fruktansvärt varmt, till och med Solvind var trött och loj av värmen.
 
Solvind var fortfarande som igår, hon blev rädd för allt verkligen. Vi red förbi en grön brevlåda, den var hemsk tyckte Solvind. Jag förstår inte varför hon är såhär, hoppas verkligen hon slutar med det snart.
 
Eftersom vi red på grusväg nästan hela tiden blev det väldigt mycket trav och galopp, det tyckte Solvind om. Även om hon var lite loj så lyssnade hon väldigt bra på vad jag sa åt henne och det var jätte duktigt av henne.
 
När vi kom hem så var hästarna väldigt svettiga, eftersom det var så varmt fick Solvind gå utan täcke och det uppskattades verkade det som. Nu har det ju kommit en massa flugor också så hon fick lite flugspray på sig.
 
Imorgon är det skola för mig igen så jag får se ifall jag hinner rida efter skolan men jag ska försöka hinna med ett litet ridpass iallafall. Vad jag ska göra vet jag inte än, beror på väder. Är det jätte varmt får det bli ett lite lugnare pass.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0