Dagens Ridpass: Uteritt 3/5 2013

 
Idag var Solvind fruktansvärt pigg. Så fort har det aldrig gått att galoppera ute.
 
Jag var som sagt ute och red med 2 goa tjejer i stallet, vi red en väldigt lång bit på en grusväg. Jag tror vi var ute i nästan 2 timmar. 
 
När vi skrittade och travade gick det jätte bra men efter första galoppen gick det åt helvete rent ut sagt. Hon bockade som tusan så att jag nästan ramlade av och så stack hon med mig. Jag var rädd att vi skulle gå omkull eller något. Jag kan tycka det är kul att dra på i galopp uten fast inte så fort och så okontrollerat. Eftersom Solvind har gått ner lite så tog hålen slut på sadelgjord så sadeln låg inte jätte stilla, så när hon drog iväg med mig så gled sadeln. Otäckt.
 
Visst, hon var duktig och lyssnade hyfsat bra men hon kunde ju lyssnat lite bättre i galoppen. Men hon stod igår så det kanske var därför, vad vet jag! Men om man tränar att hon ska galoppera lugnt när jag rider ute med andra så kanske det går tillslut. Det är nog bäst att jag ska ligga först i fortsättningen tror jag. 
 
Imorgon lär både jag och Solvind vara väldigt trötta men jag ska nog ändå köra på ett hårt dressyrpass i paddocken. Kanske med lite inslag av cavalletti? Det återstår att se imorgon. Men något dressyraktigt kan jag gissa på. Hon ska bli så snygg (snyggare än vad hon redan är) precis som jag.
 


Kommentarer
Lovisa

Härlig bild! Skriv gärna några frågor i min this or that :D

2013-05-03 @ 21:17:19
URL: http://looviisaar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0