Dagens Ridpass: Uteritt 21/5 2013

 
Idag var det Johan som red, han fick rida ut eftersom han inte ville rida i paddocken.
Han kunde till och med rida utan att jag häll i henne i grimmskaftet.
Eftersom han inte ville skriva om det även om det var han som red så får jag skriva om vad jag fick för intryck av henne från marken.
 
Eftersom Johan är en nybörjare på henne så tar Solvind det väldigt lugnt när han rider vilket är väldigt bra så att han känner sig säker. 
 
När de hade skrittat till galoppbackarna bad jag Johan att han skulle trava uppför. Det såg väldigt bra ut, fast Johan sa att hon var pigg men jag tyckte det såg jätte fint ut. Sedan promenerade vi en bit till. Han fick även galoppera, eftersom jag stod kvar på vägen när de skulle galopperade mot mig skötte hon sig jätte bra och saktade av till trav när hon såg mig. Jag stod kvar på vägen för att jag ville vara helt säker på att hon inte skulle dra iväg hem med stackars Johan på ryggen.
 
När vi kom tillbaka till backarna igen fick jag hoppa upp på henne. Jag ville jobba henne lite uppför och så vågade inte Johan galoppera uppför backen hemåt eftersom hon har en tendens att bli lite het. 
Men jag tyckte det gick hyfsat långsamt. Dock var ju inte de bästa skorna. Jag hade slängt på mig converse eftersom tanken var att jag bara skulle gå. Men det funkade väl antar jag.
 
Mitt intryck var att både Solvind och Johan skötte sig utmärkt. Hoppas på att det kommer bli fler ridpass med Johan och Solvind. 
 
Imorgon blir det dressyr i paddocken innan skolan!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0