Dagens Ridpass: Löslongering och Longering 31/5 2013

 
Det blev ett sent pass i paddocken idag. Jag gick ut vid 10 tiden eftersom det var så svalt och skönt vid den tiden.
 
Jag släppte henne för jag trodde att hon skulle vara super duper pigg, men hon var sådär lagom. Hon sprang runt lite i sakta trav och så räckte det att jag slog med spöt i luften och sa galopp så galopperade hon. Jag tror att hon inte har så mycket kraft pågrund av värmen, det är super varmt på dagen så att all deras kraft liksom blåser ur dom. 
 
Jag hade henne även i lina ett tag, då hade hon mycket mer power i sig men inte riktigt så mycket som jag ville ha ifrån henne. Förhoppningsvis blir det bättre imorgon.
 
Vi ska ha studentfirande för Oskar imorgon så det kommer massor med folk hit vid 4 tiden, men mamma behöver min hjälp med dukning och all mat. Därför ska jag försöka rida ganska tidigt så att Solvind är mortionerad och jag är fixad så att jag finns tillgänglig för mamma. Det ska komma 17-18 pers.
 
Nu babblar jag om massa annat. Imorgon tror jag det blir en uteritt i skogen eller något. Jag kanske ska få Johan att rida imorgon. Vi får se vad som händer, jag ska försöka skriva om morgondagens ridpass innan gästerna kommer men jag lovar inget.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0