Dagens Ridpass: Lastträning, Löslongering och barbackaridning 12/5 2013

 
Idag gjorde vi massa blandade saker. 
 
Vi började med lastträning eftersom vi inte har gjort det på länge, det gick faktiskt över förväntan. Hon gick på hur lätt som helst och var jätte avslappnad. Vi stängde in henne en gång också i 10 minuter, hon sparkade lite då och då men annars var hon hur lugn som helst.
 
Efter att hon fick komma ut var hon laddad med energi helt plötsligt, så jag släppte henne så att hon fick springa omkring som en tok ifall hon ville. Det behövdes märkte jag. Hon sprang runt i galopp hur länge som helst. Jag kan berätta att hon var lagom trött när hon var klar.
 
När hon hade sprungit klart hoppade jag upp och red lite barbacka, hon skötte sig jätte bra då också.
Jag red först med gummistövlar men det blev jobbigt efter ett tag så jag kasta av mig dom. Det var sjukt gött ska jag säga er. Det ska jag göra oftare när jag rider barbacka. Det blev bara skritt men det var ändå gött att rida barbacka, det är inte så ofta som jag gör det.
 
Imorgon är jag ledig...igen. Om det inte är skitväder imorgon ska jag nog testa barrelracing eller så kör jag på dressyr. Inte riktigt bestämt mig ännu. Men det märker vi imorgon.
 
Nu ska jag gå ner och kolla på Partaj, ha det gött <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0