Dagens Ridpass: Hoppning och Uteritt 20/5 2013

 
Det blev ridning ändå, vi tajmade in det bra väder.
 
Först hoppade vi ett tag i paddocken, Solvind var sjukt pigg men inte så att hon blev dum. 
Det kan vara lärorikt att rida henne när hon är pigg för då lär jag mig lite hur jag ska rida när hon är på tårna.
 
Även idag var hinderna hyfsat låga, men jag vill träna mycket på att kunna reglera avståndet och tempot innan hinderna. Jag tycker det är ganska svårt, men övning ger färdighet.
 
Sara fick även testa Solvind idag lite mot slutet, hon testade alla gångarterna och testade även att hoppa ett hinder på 70 cm tror jag att det var. Jag tyckte det såg jätte fint ut. 
Jag hoppade även att rida hennes häst Zultan, men eftersom han är ganska osäker och lite fjompig av sig så testade jag bara att skritta och ta några meter i trav. Den traven var inte den lättaste att sittta ner i. Men jag tror jag är för bekväm med Solvind's mjuka och följsamma gångarter.
 
Det var väldigt lärorikt att se någon annan rida ens häst.
 
Vi red även ut en sträcka i skogen som avskrittning. Det uppskattades av båda hästarna.
Solvind älskar verkligen skogen, jag tror det är för att det är väldigt tyst och lugnt i skogen.
Hon har blivit jätte bra när man rider ut nu. Hon försöker inte sticka hem längre. Det är verkligen jätte skönt.
 
 Imorgon får vi se om det blir ridning, men jag ska försöka. Antagligen blir det lite dressyr. Har inte riktigt bestämt mig än. Det återstår att se imorgon.
 
Haha, gud vad fula vi var! Helt sjukt vilken resa vi gjort på snart 3 år!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0