Dagens Ridpass: Hoppning 15/5 2013

 
Nu är både jag och Solvind väldigt trötta tror jag. Tanken var att jag skulle köra lite dressyr idag men det var så länge sedan vi hoppade kändes det som så jag släpade fram några hinder.
Jag hoppade inte högt, om det ens räknas som att hoppa. Hindret låg på 40 cm. 
 
Dagens uppgift var att jag skulle träna på att reglera avståndet och att vi skulle hoppa på ett böjt spår när hindret stod rakt om ni förstår vad jag menar. 
Hon skötte sig jätte bra, hon var lätt i handen och lyssnade jätte bra på de minsta hjälperna. 
 
Under dagens ridpass var det väldigt varmt så både hon och jag dränktes i svett både under och efter ridpasset. Eftersom det var så varmt och Solvind var så mjuk kunde jag rida utan handskar och det är inte alls ofta som jag kan göra det. Även om det var varmt var det jäkligt skönt kan jag lova er.
 
Idag spolade jag av henne för första gången på detta året, hon tyckte det var lite halv äckligt men inget märkvärdigt. Hon stod hyfsat stilla och var lugn. Stora framsteg! Fast förra sommaren fick jag ju även spola henne i ansiktet, det kanske jag får nu också. Vem vet?
 
Imorgon är Solvind säkert ganska stel och trött så jag kommer bara skritta ut en kort bit innan skolan eftersom jag har sovmorgon. Ska även försöka fixa stallet innan, men ridningen är viktigare.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0