Dagens Ridpass: Dressyr och bus med nya ryttare 4/5 2013

 
Efter dagens ridpass var det Solvind's tur att vara riktigt utmattad.
 
Som planerat blev det dressyr och hon var jätte duktig, lätt att flytta åt all håll och kanter. Jag fick till de finaste skänkelvikningarna någonsin. Hon var lätt i handen och jobbade otroligt med bakbenen.
 
Vi jobbade mest med övergångar mellan gångarterna, hon gjorde det jätte fint. 
Fast mot slutet märkte man på henne att hon var ganska trött.
 
Efter att jag hade ridit red Johan en stund i alla gångarterna, det såg jätte fint ut. Jag försöker få han att börja rida igen och han börjar släppa nu. Han pratade om att han skulle köpa ridbyxor så att det skulle bli lättare att rida. Woop Woop!
 
Robin och Amanda kom bort medan Johan red, jag frågade Amanda om hon ville rida och det ville hon. Hon red i både skritt och trav utan att jag höll i henne. Det gick jätte bra.
 
Medan jag borstade henne efter ridpasset så stod hon och sov. Igår blev det en jätte jobbig uteritt och idag var det ett tufft ridpass i paddocken med nya ryttare. Jag antar att hon hade både mjölksyra och var helt utmattad. Jag har både träningsvärk sedan igår och är onaturligt trött, så imorgon får hon faktiskt vila tror jag eftersom hon var så duktig idag. Men det återstår och ser imorgon. 
Men som det ser ut nu så blir det en vilodag imorgon.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0