Dagens Ridpass: Dressyr 10/5 2013

 
Idag ställde jag betydligt mer krav på pollen än vad jag gjorde igår.
 
Jag jobbade väldigt mycket med övergångar mellan olika gångarter. Vi red även väldigt mycket på böjt spår för att jag ville få henne mjuk och följsam i båda varven.
 
En övning som jag gjorde var att jag red på en stor volt i galopp och vid varje "kortsida" av volten gjorde jag halt , stod stilla i några sekunder och sedan fatta galopp igen från halt.
Det funkade jätte bra i båda varven. Konstigt nog funkade det bäst i vänter varvet och det är hennes sämre varv. 
 
Efter att jag hade ridit i cirka 45 minuter red jag ut en bit till en raksträcka och galopperade hem. Det är så roligt att galoppera på Solvind ute för man märker så tydligt på henne att hon tycker det är så roligt och det gör mig glad.
 
Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på med Solvind, kanske hoppning om vädret tillåter. Jag kanske tillochmed kan fjäska för Johan så att han kan ta lite kort. Jag behöver nya bilder på henne och mig känner jag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0