Dagens Ridpass: Barrel Race och slide stop 14/5 2013

 
Tjoho! Under dagens ridpass var det en väldans massa fart kan jag lova er.
 
Jag red som sagt med Sara i paddocken, vi hade bestämt oss för att testa på barrel race.
 
Innan vi började med det skrittade vi ut på grusvägen med hästarna för att det skulle bli varma och avslappnade i musklerna. Sedan red vi tillbaka till paddocken och red i alla gångarterna för att få de mjuka och följsamma och sånt där.
 
Sedan ställde vi upp 2 stora koner och 1 oljetunna och red barrel race runt dom. Det gick jätte bra. Först tog vi det i trav och gasade som tusan på vägen tillbaka. Efter vi gjort det några gånger så testade vi i galopp, det var verkligen svårt. Solvind ville hela tiden dra sig utåt vid de två första svängarna, men när man rundade den sista tunnan blev det en jävla fart på henne. Vi gjorde tvärstopp precis framför staketet vid kortsidan när vi skulle sakta av. Det tyckte Solvind var väldigt roligt. Hon gasade på som tusan innan sedan satte hon sig på hela röven och stannade. Hon börjar för kläm på det där med slide stop nu. Dock blir det inte lika graciöst som när proffsen gör.
 
Efter vi var klara med ridningen i paddocken red vi in lite i skogen, det tyckte båda hästarna var roligt. Speciellt Solvind, hon har inte blivit riden i skogen på jätte länge eftersom det har varit så blött och sånt. Men förhoppningsvis torkar det upp snart så vi kan busa i skogen snart igen.
 
Imorgon har jag nationella igen så då kommer jag sluta tidigt tror jag. Efter skolan drar jag nog till gymmet, har inte varit där på en vecka snart så vi får se hur det blir med ridningen imorgon. Men jag ska försöka rida lite iallafall. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0