Vad tycker jag om Birgitta Freter som tränare

I Lördags tränade ju jag som Birgitta Freter. Hon är westernryttare men som även håller på med riddarspel.
 
Hon var otroligt bra på att förklara hur man skulle göra. Eftersom både jag och Solvind är nybörjare inom westernridning kan inte vi så mycket ännu. Även om jag inte förstod hur jag skulle göra fortsatte Gittan att förklara lugnt och sansat tills jag förstod. Det tyckte jag var väldigt bra, många tränare kan bli lite smått irriterade när man inte förstår direkt.
 
Som jag berättade dampade Solvind ur när jag sa åt henne att flytta för skänkeln. Då sa Gittan att jag skulle sitta av så att hon kunde longera. Själv tycker jag det är super bra att även tränaren visar med hästan hur man ska göra, men även visar hästen hur det ska gå till. Jag studerade både Gittan och Solvind under longeringen, hon vet verkligen hur hästar funkar och hon vet verkligen vad hon gör.
 
Hon gav mig otroligt bra tips som jag kommer ha använding för i framtiden när jag rider Solvind.
När jag och Solvind gjorde rätt berömde hon oss båda, det uppskattar jag verkligen när en tränare. Då får man bekräftat från en duktig människa att man gör rätt. Det värmer, man kanske inte tänker på det men när man får beröm så sträcker man på sig lite extra. Man vill bara ha mer av de!
 
Som sagt, jag tycker Gittan var en jätte bra tränare. Får jag chansen att träna för henne igen vill jag mer än gärna göra det. Det är synd att hon inte kommer till Björsbo Gård oftare och håller träningar.
 
Birgitta Freter får 5 av 5 toasters
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0