Smaken är som baken

Som ni säkert redan vet gillar jag gammal musik, gärna musik från 40 talet till 80 talet. 
Även viss gospelmusik kan vara bra. 
Men bara för att jag har en åsikt om musik så har jag fått någon slags "knäppis" stämpel. Jag är så gott som uppväxt med gammal musik.
 
Mina föräldrar är födda på 60-talet så den musiken som dom tycker om är samma musik som jag lyssnar på. Då är det inte så konstigt att jag har lärt mig att tycka om sådan musik. 
 
Hur kommer det sig att jag helt plötsligt är knäpp för att jag gillar band som The Beatles, Queen, Jimi Hendrix och många fler. 
Ska jag döma dom som föredrar hiphop eller Jazz? 
Många har fått "knäppis" stämpel bara för att det inte har samma åsikt som alla andra.
 
Ett tag blev jag en aning utstött och mobbad bara för att jag inte föredrog ny musik som spelades på de moderna radiokanalerna. Hur kan det komma sig?
 
Jag älskar ju The Beatles, jag tycker om alla 4 bandmedlemarna. Har alltid tyckt dom är söta och snygga. Men när jag ska det till andra blev jag utpekad som något miffo. 
Vad är det för fel på männiksor som tror att alla måste ha samma smak? Hur roligt hade världen varit då? Alla hade haft likadana kläder och kört samma bil.
 
Jag är inte en sån person som pekar ut någon eller trycker ner folk som har olika åsikter om saker.
Ska jag trycka ner en person som inte tycker om vaniljglass? Eller någon som föredrar en Audio bil helldre än en Volkswagen bubbla? 
 
De som tryckt ner mig och som trycker ner andra individer för att de har olika åsikter om allt mellan himmel och jord? 
 
Tänk om snälla ni.
Gör om och gör rätt people!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0