Motivation till att gymma

Att få motivation till att gymma kan vara otroligt svårt eller otroligt lätt, det beror hur man tänker.
 
För att jag ska få motivation för att gymma brukar jag tänka hur snygg jag kommer bli om några månader när jag byggt muskler. Jag brukar alltid gymma direkt efter skolan för då är man ju ändå i stan.
 
Sportlife ligger 1 hållplats ifrån min skola och då är det så lätta att bara gå dit eller ta bussen och gymma någon timma eller två. Men för att man ska orka åka dit och verkligen gymma när man väl är där måste man pusha sig själv. Det hjälper inte att tänka på hur missnöjd man är med sin kropp eller tänka att det inte händer något, eller hur jobbigt det är.
 
Innan jag började gymma var jag ganska skeptisk till det först. Den största anledningen var för att jag trodde att alla skulle kolla på mig och döma mig. Men de gör dom inte. När man kommer till gymmet kommer man dit för att gymma, inte för att kolla på andra. Man är alldelses för upptagen med sitt eget. 
 
Här är några tips för att få motivation till att gymma och komma till gymmet.
 
1. Stå framför spegeln och säg till dig själv att du är stark och att du kan klara det, pusha dig själv!
 
2. Tänk hur snygg du kommer vara när du gymmat ett några månader
 
3. Tänk på den sköna känslan du får efter du gymmat
 
4. Lyssna på bra musik som gör dig taggad
 
Det är så jag får motivation till att åka till gymmet och verkligen gymma.
 
Tro på dig själv, det hjälper alltid. Kom igen tjejer och killar!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0