Mästerkockarna Emma och Mathilda

Idag hade vi varmkök igen, jag tycker inte det är roligt alls. Ändå är jag helt okej på det, jag föredrar bakning framför matlagning.
 
I skolan var jag i samma grupp som min kompis Mathilda, vi gjorde fylld kycklingfilé. Fyllningen var basilika, timjan, ost, soltorkade tomater. Till det var det en vitlöks sås, detta serverades med ris med grönsaker i. Det blev sååå gott kan jag lova er! Jag och Mathilda är gudar i köket!
Haha, överdrift kanske men vi är väldigt duktiga om jag får säga det själv.
 
Imorgon ska vi tydligen göra samma rätt igen. Det ska bli ännu bättre än vad det blev idag.
 
Idag var jag stallfri och gymfri för att jag skulle kunna göra lite läxor. Jag fick gjort serveringshäftet som är ganska tjockt. Nu är det ur världen iallafall, imorgon ska jag plugga inför Livsmedelskunskaps provet som är på torsdag och så MÅSTE jag börja med min svenska skrivuppgift som ska in på fredag. Det ska vara om en nordisk gud som levde i sverige år 2013. Så tråkigt, men ack så viktigt om jag ska få bra betyg.
 
Nu ska jag skriva något tidinställt tills imorgon sedan ska jag och Johan kolla på "Breaking Dawn Part 2"
 
God Natt på er! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0