Hovmästare

God Kväll folket!
 
Idag hade jag servering. Det tycker jag är helt okej fast jag föredrar ju konditoriet och bageriet.
Jag fick faktiskt vara hovmästare idag, det funkade helt okej faktiskt. Jag fick svara i telefon och ta emot bokningar. Det kändes så tillgjort att svara "Esters en trappa upp godmorgon". 
 
Johan ringde tillochmed för att beställa bord för honom och två av våra kompisar. Tisdagen 9/4 ska dom komma och äta. Förhoppningsvis har jag deras bord då. Taggad! 
Ni kan också ringa och beställa bord, vill ni komma dit när jag har servering kan ni boka bord till 
Måndagen den 8/4 eller Tisdagen den 9/4, ring på 031-367 22 66!
 
Efter skolan var det snabba puckar för att vara hemma när hovslagaren kom. Det var tur att han kunde komma så fort innan det hände något med hennes hov eftersom skon var sönder.
 
Imorgon kan jag rida igen. Det blir kanske lite westernridning eller hoppning, beror lite på underlaget i paddocken.
 
Nu ska jag skriva lite tidinställda till olika dagar, sedan ska jag duscha och åka hem till Johan för att plugga inför matteprovet som är imorgon. Jag kommer verkligen inte klara det! Ångest...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0