Glädjas åt andras framgångar

Att lyckas i livet är något alla strävar efter. Men så är de vissa människor som är avundsjuka och inte kan glädjes åt andras framgångar.
 
För mig känns det nästan som en självklarhet att glädjas åt andras framgångar. 
Om jag är med i en tävling men förlorar, självklart blir jag besviken med ändå så blir jag glad för den personen som vann. Oavsett vad för tävling så blir jag ändå glad för vinnarens skull.
 
Ni vet Nellie Berntsson? (jag pratar visst om mycket om henne nu det senaste) hon har lyckats så ofantligt mycket under hennes liv. När hon kom 5:a i SM blev jag jätte glad för hennes skull, jag känner inte tjejen men ändå så blev jag fruktansvärt glad för att hon lyckades. 
 
Många kanske inte har samma åsikt som mig angående detta, men jag tycker det är viktigt.
 
Om man ska bli avundsjuk och förbannad varje gång man misslyckas i en tävling lär man inte komma så långt. Avundsjuka kan förstöra så mycket. För en själv men även för andra.
 
Så kom ihåg, försök att glädjas åta andras framgångar för det kommer ni långt på. Plus att ni mår så mycket bättre istället för att deppa ihop för att man själv kanske inte lyckades just den gången.
 


Kommentarer
NellieB

Sv.❤😃

2013-04-22 @ 20:17:29
URL: http://nellieberntsson.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0