Dagens Ridpass: Träning för Birgitta Freter 16/3 2013

 
Idag red jag för Birgitta Freter på Björsbo Gård.
 
Eftersom jag skrittade bort tog det cirka 40 minuter, en lång framskrittning. Men det är bara bra för henne.
 
Gittan visade mig grunderna inom westernridning och hur jag ska göra när Solvind bråkar.
Hon ställde sig upp en gång och då bad Gittan mig att hoppa av så hon kunde longera henne för att se hur länge hon ville bråka med henne. Jag kan säga er att Solvind tyckte verkligen inte om det, hon kollade bort på mig flera gånger. 
 
Efter det fick jag hoppa upp igen, efter ett tag började hon söka sig neråt och blev riktigt fin.
Så fint hade hon inte gått på länge, åh vad taggad jag är för att bli riktigt duktig inom western nu.
 
Nästa gång Gittan kommer till Göteborg så ska jag försöka träna för henne igen.
 
Jag är sååå nöjd över dagens ridpass.
 
Här longerar Gittan Solvind som var väldigt pigg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0