Dagens Ridpass: Paddocken och uteritt 11/2013

 
Idag var det -7 grader så det var ganska hårt i paddocken. På vissa ställen var det mjukt några centimeter djupt. Därför skrittade jag några varv bara, sedan skrittade jag ut på vägen en bit.
Jag använde westernsadeln idag, det var ett tag sedan nu.
 
Mamma hade ingen bil idag så hon gick ifrån jobbet, jag red och mötte henne. Dock hade mamma kommit ganska långt när jag mötte henne på vägen, huvudsaken var att Solvind iallafall fick röra på sig lite. 
 
Den korta stunden jag skrittade henne gick det väldigt bra, både i paddocken och på vägen.
När vi var ute gjorde hon sin klassiska sak att försöka vända hemåt, men jag kände på mig att hon skulle göra det en stund innan så jag hann trycka till henne så hon fortsatte att gå framåt.
 
Jag travade även lite på grusvägen, hon har blivit jätte duktig på att "jogga" vilket är jätte bra.
 
Jag är super nöjd över dagens ridpass även om jag bara red i cirka 30 min.
 
Imorgon ska jag rida i paddocken om det inte är för hårt i marken, men jag ska försöka iallafall. Går det inte att rida där blir det nog ingen ridning.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0