Dagens Ridpass: Markarbete och hoppning 27/3 2013

 
Idag var det premiär för hoppningen. Det gick väl helt okej kan jag meddela er, dock var hon otroligt stark och ville mer än gärna dra iväg både innan och efter hinderna.
 
Eftersom jag inte hoppat med henne på flera månader fick det bli låga höjder, hinderna låg alltid på 30 eller 50 cm. Jag kommer höja senare efter hand när vi kommit igång mer.
 
Det var som jag trodde, jag har blivit hopprädd igen. Jag tyckte det var otäckt när vi hoppade ett hinder på 50 cm. Vad hände egentligen? I höstas kunde jag hoppa 80 cm utan att vara rädd. Jag antar att vi kommer få börja om nu då. Solvind var inte heller speciellt säker på hoppningen heller. Alltid när hon blir osäker drar hon iväg på ett eller annat sätt. Jaja, bara att träna upp oss igen då...
 
Efter hoppningen red jag henne lite barbacka och sedan fick hon springa löst i paddocken. Det första hon gjorde var att rulla sig. Sedan fick hon något ryck och fick världens snyggaste steg, synd att jag inte hade kameran med mig.
 
Imorgon ska jag gymma efter skolan så jag får se om det blir någon ridning eller inte.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0