Dagens Ridpass: Löslongering och löshoppning 29/3 2013

 
Idag stod löslongering på schemat eftersom jag antog att Solvind skulle var pigg idag.
 
Mycket riktigt, hon galopperade flera varv och kickade. Även om hon var pigg och busig så lyssnade hon väldigt bra på mina signaler. När jag satte mig ner på huk kom hon fram till mig direkt.
 
Jag ställde även fram ett hinder som hon fick hoppa över ifall hon ville, jag behövde inte ens göra något. Sluthöjden var låg på 90 cm, hon är såduktig min lilla donna.
 
Solvind har blivit väldigt säker i sig själv det senaste, hon kan stå med sänkt huvud samtidigt som jag håller på med hennes öron. Det har jag inte kunnat göra innan. Hoppas verkligen hon fortsätter att vara såhär, hon är väldigt trevlig att hålla på med när hon är så.
 
Imorgon blir det en vilodag för Solvind, jag ska nämligen upp till Jönköping och gå på en bil och motorcykelmässa.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0