Dagens Ridpass: Löslongering 8/3 2013

 
Som sagt så löslongerade jag Solvind i paddocken idag. 
 
Hon var galet pigg och hade svårt att koncentrera sig på mig. Hon sprang runt i cirklar och var helt galen, därför väntade jag till hon hade lugnat ner sig innan jag började jobba med henne.
 
Jag fick hjälp av Johan att släpa fram ett hinder som bestod att två bildäck och en bom som hon skulle trava över när jag hade henne i linan. Det märktes att hon inte hade sett en bom sedan i höstas. När den låg på marken och hon skulle trava över den så gjorde hon världens helikopterhopp. Hon har ALDRIG gjort så, iallafall inte medans hon varit i min ägo. Hon ville inte gå över den efter det, den var jätte otäck tyckte hon. Jag testade att leda över henne i skritt när jag hade henne bredvid mig, då ställer hon sig på bakbenen en bit och vrider sig bortåt. Vad tog det åt henne?
 
Förutom longering på lina släppte jag henne löst så vi kunde träna på inkallningar. Då hon var så ofokuserad gick det väl sådär, men vi tränar och lär oss varje dag.
 
Jag hittade en byggpall bakom stallet som jag visade för Solvind, hon fick gå upp på den ifall hon ville. Dock gick hon bara upp med frambenen, hon fick inte plats tyckte hon. Men jag ska lära henne att gå upp med alla benen. Vi börjar sakta och sedan tar vi oss därifrån. 
Om jag gör det imorgon igen ska jag ta en bild och visa er.
 
Om man ser förbi alla fjanterier som Solvind visade idag är jag ändå nöjd med dagens träning.
 
Dags för miljöträning igen snart?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0