Dagens Ridpass: Longering 17/3 2013

 
Igår när Gittan longerade Solvind efter att hon hade ställt sig upp kollade jag hur hon gjorde. Jag lärde mig ganska mycket. Vart och hur man ska stå, men även att man inte ska mana på henne via bakdelen. Jag ska tydligen sikta på bogen eftersom man vill att hästarna ska gå ifrån en med bogen.
 
Solvind skötte sig mycket bra tyckte jag. Hon lyssnade bra på rösten och jag hade inget spö men det funkade bra även när jag snurrade med linan och de brukar inte funka.
 
Hon hade mycket lättare för vänster varv idag, oftast brukar det vara tvärtom.
 
Även om det var kväll och en aning kyligt så blev hon svettig och väldigt trött. 
 
Jag är nöjd idag också. Hoppas det fortsätter i denna banan.
 
Jag älskar denna hästen <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0