Dagens Ridpass: Dressyr i paddocken 5/3 2013

 
Det blev ett ganska sent ridpass idag, jag började inte rida förrän vid 6. Men så kan det bli ibland.
 
Idag var det mycket bättre i paddocken idag, det var mjukt men tyvärr ganska blött med det var helt okej att rida där ändå. 
 
I söndags så jobbade jag ganska mycket med att få henne mjuk i vänster så jag fortsatte med det idag. Det var betydligt lättare idag, hon lossnade rejält på slutet och blev riktigt fin. 
Testade även att galoppera i båda varven, hon drog lite först men det var ganska lätt att ta tillbaka henne där jag ville ha henne. 
 
Det märks att hon har tappat lite muskler under vintern för hon orkar inte riktigt hålla formen helt 100 i galoppen. Men det kommer får vi väl hoppas.
Jag kände att hon började ladda för ett bocksprång men så snubblade hon till lite så hon kom av sig. Det var jag väldigt tacksam för, skulle nog fått käka sand isåfall.
 
Jag är verkligen nöjd över henne idag, duktig polle. Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra med henne. Kanske fortsätter på samma sak igen, eller så kanske jag longerar. Vi får se hur sent det blir att jag kommer ut imon. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0