Dagens Ridpass: Dressyr i paddocken 3/3 2013

 
Idag var det dags för en invigning av ridning utan termobyxor för detta året.
 
Jag red lite dressyr i paddocken, dock var det lite hårt i paddocken så red mest på en 20 metersvolt i mitten. Jag vågade inte galoppera något så det fick bli skritt och trav bara.
Jobbade mest på att hon skulle bli mjuk, det märktes att hon inte blivit ridning på ett tag nu för hon var väldigt stel i vänster. 
Förutom att hon var stel så var hon otroligt fin, hon var lugn och lyssnade väldigt bra. Jag fick tillochmed en skänkelvikning som NÄSTAN var perfekt. Det märktes på lång väg att hon tycke det var roligt att bli riden. 
 
När jag berömde henne så blev hon mallig och krökte på nacken för att göra sig fin.
Bus häst!
 
När jag skulle skritta av så red jag ut på grusvägen en bit mest för att hon skulle få lite omväxling.
Det tyckte hon var roligt, Johan även med för en gångs skull. Fast det tyckte han var jobbigt....
 
Imorgon efter skolan ska jag till gymmet men jag ska försöka hinna rida i paddocken innan det blir för hårt, annars blir det nog en promenix på vägen.
 
Vem vet, snart kanske det tillochmed går att dra fram hinder i paddocken och ta några skutt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0