Dagens Ridpass: Dressyr 24/3 2013

 
Idag red jag vid 11 tiden, lika bra att passa på när det var mjukt i paddocken.
 
Eftersom hon inte har blivit riden seriöst på några dagar kände jag att hon behövde jobbas lite i dressyren.
 
Det var lite blåsigt så hon var ganska spänd och hade svårt att slappna av. Men efter några varv i galopp blev hon riktigt fin att rida.
Jag jobbade henne mycket i galoppen idag eftersom jag vill att hon ska bli bättre på att bära upp sig och inte fuska genom att dra upp huvudet eller hänga i tyglarna som hon brukar göra.
 
När jag hade ridit i 30 min kollade jag ner på hennes hovar av en slum och såg att ena skon stod ut lite.
 
Jag satt av och såg att den hade gått sönder vid ett av de främre broddhålen så skon står ut lite, kan lägga ut bild på det sedan.
Eftersom den var sönder vågade jag inte rida mer så jag gick runt med henne i paddocken för att hon skulle skrittas av.
 
Mamma ska ringa hovslagaren imorgon för att se när han kan komma och byta ut skon. Jag kommer inte rida eller longera henne förrän skon är fixad eftersom jag inte vill riskera något.
Så hon kommer få vila några dagar i streck igen... segt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0