Dagens Ridpass: Dressyr 12/3 2013

 
Idag red ag lite dressyr med hoppsadeln, det gick riktigt bra faktiskt.
 
Målet med passet var att hon skulle bli mjuk i kroppen, det tog ett ganska bra tag för henne att släppa.
Jag gjorde mycket volter och red på serpentiner för att hon skulle släppa. I början var hon väldigt tung och seg, men det släppte när jag gjorde tempoväxlingar.
 
Jag jobbade också mycket i galopp eftersom det var längesedan jag kunde komma åt henne riktigt.
Det märktes på henne att hon blev trött eftersom hon fick jobba riktigt mycket.
 
Det gäller att hålla henne sysselsatt, annars kan hon lätt dra uväg och göra några hyss. Därför måste man rida mycket volter och göra andra saker för att underhålla henne på olika sätt.
 
I slutet red jag utan stigbyglar, då jobbade hag henne bara i trav. Det gick ännu bättre än när jag red med stigbyglar. Men det är nog för att jag kommer åt henne mer och sitter djupare i sadeln.
 
Imorgon vet jag inte om jag ska rida, det beror på vädret och tiden. Jag och mamma ska kanske iväg imorgon. Men jag är ledig iallafall!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0