Varför just Solvind?

Igår kom det upp ett inlägg som var om varför jag valde ridning och nu kommer ett inlägg i samma stil fast om varför jag valde Solvind. Läs och njut, kanske får ni reda på något nytt om oss.
Måndagen den 27 September 2010 åkte jag till en gård 5 minuter bilväg ifrån mig.
Jag skulle åka och provrida en häst vid namn Solvind, det var ett brunt sto med svart man som var 8 år gammal. Hon tyckte om att hoppa. 
 
När vi kom dit möttes vi av ägaren som jag tyckte om från första början, hon var jätte snäll och hette Martina. Hon visade mig och mamma till hästens box, utseende mässigt men smörigt värre så fastnade jag direkt för hennes ögon. Direkt när vi kom fram till hennes box spetsade hon öronen och kollade på mig med sin stora mörka ögon, då var jag fast för den hästen. Jag skulle bara ha henne, det visste jag innan jag ens hade suttit upp och började rida.
 
När jag väl kom upp på henne efter att fått se hur hon rörde sig under ryttare när Martina red henne ändrade jag verkligen inte uppfattning om henne. Solvind lyssnade fint på hjälperna jag gav och hoppningen ska vi inte ens prata om, hon hoppade som en gud. Det gör hon fortfarande!
Jag hoppade bara ett litet hinder på 60 cm men jag fick ändå en såndär wow känsla, hon hoppade det lätt som en plätt. Det kändes nästan som ett galoppsprång som var lite större bara.
 
Ska jag vara ärlig så fastnade jag mest för hennes speciella personlighet, hon var nyfiken men ändå lite avvaktande med glimten i ögat. Visst, hon var fruktansvärt mysig att rida och hoppa framförallt men personlighet var något extra.
 
Jag är så glad att jag fick chansen att köpa henne och att äga henne är ett stort äventyr i sig. 
Jag bara älskar denna hästen, och den utvecklingen vi gjort är helt fantastisk. Hon har gjort mig till en tuffare ryttare som vågar mer och som vill lära sig nya saker nya hela tiden.
Hon kommer alltid ha en stor del i mitt hjärta! <3
 
Kolla på henne liksom, söt som socker! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0