J*vla kärring

Ni kan aldrig gissa vad som hände igår!
 
Efter att Johan hade ridit duschade jag av Solvind (tillochmed i ansiktet, woop woop!). För att hon skulle torka gick jag på en promenad igenom skogen en kortis så att hon även skulle få sträcka på sig.
 
Medan jag gick där mötte jag en liten dam som hade en hund som var sjukt liten och snoffsig. 
Då börjar hon skälla på mig och säger att hästar inte ska tränas utanför ridbana för att det inte är bra för deras ben och psyke, det hade tydligen hennes dressyrtränare sagt. "Kolla bara hur svettig och uppsterssad din häst är". Solvind stod och halvsov medan hon käkade på en gran.
 
Det kokade verkligen i mig. Mitt svar var att min nyduschade häst inte är en porslinshäst, sedan gick jag därifrån. Jag tycker fruktansvärt synd om hennes häst/hästar. Hur roligt liv kan de ha egentligen?
Om jag aldrig hade ridit ut på Solvind hade hon blivit sur och grining på mig, men framför allt hade både hon och jag blivit fruktansvärt uttråkade av att bara rida runt och runt på ridbanan.
 
Egentligen var jag inte så arg, jag mest skrattade åt eländet. Hur tänkte hon egentligen? och vad är det för pantad tränare hon rider för? Pfft...
 
Ja det finns idioter till allt har jag märkt!
 
Usch ja vad min häst är stressad av lite variation på henns vardag!


Kommentarer
amalia

Haha jag har också mött en sådan tant när jag varit ute och ridit och hon sa åt mig att hoppa av hästen och ta in den i ett ridhus istället för att göra skogarna osäkra med en galen häst. Obs: Min häst stod och halvsov och åt gräs precis som din bara att jag satt på ryggen. Knäppa människor finns överallt haha!

2013-06-08 @ 11:39:22
URL: http://www.amaliawahlstrom.horseworld.se
Filippa

ush sånna mäniskor vill man slänga i väggen!

2013-06-09 @ 01:21:26
URL: http://filippaizabelle.blogg.se
Nora Bååth

Förstör deras ben, haha skrattar så jag kissar på mig. Hästar behöver varierat under lag för att stärka benen muskulaturen. Jag tycker du ska rida där hela tiden ;)

2013-06-09 @ 15:15:46
URL: http://norabaath.horseworld.se
Emma

Hur tror hon hästarna levde/lever i det vilda undrar jag då? Haha patetisk människa måste jag säga!

2013-06-10 @ 22:32:18
URL: http://emmah.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0