Hästägare tröttnar fortare

Ofta kan man tappa motivationen inom olika saker. Som att man kanske kommer i en svacka inom ridningen och tröttnar på hästlivet. 
 
Jag har funderat lite och det känns som att hästägare som har hand om sin häst 7 dagar i veckan tröttnar lättare än de som kanske har en sköthäst som de är hos 3 gånger/vecka. Det kan mycket väl bero på att man träffar sin häst eller ponny varje dag så att man börjar störa sig på små saker. 
Det händer ibland mellan mig och Johan, det är därför vi ibland inte träffas alls på kanske 2-3 dagar, då uppskattar man varandras sällskap mer. 
Det kan mycket väl vara så med oss hästmänniskor och våra hästars relation. Det kan vara olika för olika individer, vissa kanske inte tappar motivationen alls. Men det kan vara för att man blir tränad av en tränare så att man inte kommer i den där hemska svackan och sitter fast med samma problem. Blir man tränad får man fler tips och kan utvecklas mer och snabbare inom ridningen.
 
Jag är ett av de fallen där man tappar motivationen snabbare för att det är svårt att komma iväg på träningar pågrund av pengar och tid. Det är jätte svårt för mig att komma iväg på träningar regelbundet eftersom jag måste betala för de själv och jag har inte dom pengarna eftersom jag bara får halva mitt barnbidrag. Alltså kan det vara bra för både mig och Solvind att komma ifrån varandra några dagar för att jag ska sakna henne mer. Nu när jag är borta en hel helg på Chappen kanske jag får fler tips och blir mer taggad inom ridningen för jag ser olika saker som jag kan hitta på med Solvind.
 
Det jag vill komma fram till är att det kan vara bra för oss hästägare som tar hand om våra hästar 7 dagar i veckan att vara ifrån våra hästar några dagar för att få tillbaka den motivation som oftast saknas.
 
Jag hoppas att jag kommer sakna ridningen och Solvind så mycket under helgen att jag bara vill komma hem och rida mycket för att jag fått en massa idéer.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0