Dagens Ridpass: Western 15/6 2013

 
Idag var jag cowgirl och Solvind var min westernhäst, skämt åsido.
 
Det går bara bättre och bättre med western för oss nu, Solvind har lättare att slappna av och sänka huvudet. Hon blir även bättre på att "jogga", i början sprang hon fortare när hon fick längre tyglar.
Solvind har mycket lättare för att jobba i trav, både i den engelska ridningen och western, jag tror det är för att hon har lite mer tempo och koncentrerar sig lite mer på själva arbetet då. Men vad vet jag...
 
Idag jobbade vi med att hon skulle sänka sig neråt men även med "slide-stop". Det hade varit roligt att lära sig spin men det är väldigt svårt så om jag skulle vilja lära mig det kommer jag behöva en duktig tränare till det. Efter att jag hade hållt på med stoppen en stund blev hon lite för pigg och ville inte riktigt lyssna på mig längre så då avbröt vi och gick tillbaka till att arbeta i trav en stund. Då var hon jätte fin!
 
Sedan red vi ut en bit för att hon skulle skrittas av, vi red till galoppbackarna och så fick hon dra på hur mycket hon ville. Hon älskar backarna! Vi red tills grusvägen tog slut och sedan red vi hem igen. 
Förr när vi red förbi getterna spände hon sig som tusan och fick panik eller något men nu är hon jätte lugn förbi dom. Det är så roligt att se skillnad på henne.
 
Imorgon ska vi greja på loftet så då ska Solvind få vila tror jag, annars ska vi ta en uteritt kan jag gissa på. Beror på vädret, det ska tydligen regna. Men vi får se!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0