Dagens Ridpass: Uteritt 7/6 2013

 
Idag hade Solvind träningsvärk, det märktes lång väg. Hon var stel och fruktansvärt seg och loj över lag.
Men jag bestämde mig för att rida ut med Sara i vilket fall. Kände att det behövdes eftersom hon skastå imorgon då jag ska iväg på kalas.
 
Hur som helst, jag och Sara red ut i skogen. Vi tog en tur till galoppstigen i skogen där jag inte ridit på hundra år. Dum som jag var tog jag på mig solbrillorna eftersom det var så ljust ute och jag hade ingen lust att få solen i ansiktet om vi skulle galoppera. Men när vi kom till galoppstigen blev det kolsvart så jag såg ingenting. Eftersom jag red med t-shirt så hade jag inga fickor därför hade jag på mig dom när jag galopperade, jag gav Solvind långa tyglar så att hon fick styra själv. Jag visste att hon skulle stanna när hon kände att det var bra. Som sagt så stannade hon innan svnängen, min häst är så väluppfostrad.
 
När vi ridit en stund i skogen såg Sara en älg så vi förde massa oväsen så att den inte skulle komma mot oss. Om det var någon som hörde oss måste de trott att vi vara två psykfall som brytit oss ut från psykhemmet. 
 
Vi red en stig i skogen så att vi kom ut innan galoppbackarna, jag vet mycket väl om att Solvind älskar att dra på som attan där. Sagt och gjort så fick hon springa på hur fort hon ville. Hon tyckte de va skit kul, det märktes långa vägar för hon drog ner huvudet och sprang ännu fortare. Om jag inte hade ridit med westernsadeln hade jag nog drattat på ändan. 
Men hon är så snäll så att hon saktar av när det blir plant igen. Jag älskar verkligen den hästen asså!!
 
På söndag blir det kanske lite barrel race, det var längesedan nu. Eftersom hon ska stå imorgon är hon lite extra pigg förhoppningsvis och det gör det bara ännu roligare.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0