Dagens Ridpass: Uteritt 25/6 2013

 
Jag kom hem för en stund sedan från en jätte mysig uteritt med Sara, vi hittade en ny väg som var jätte mysig att rida på. Det var en raksträcka som var perfekt att trava på, den var säkert 100 meter lång och underlaget var helt okej. Sedan kom en jätte brant backe som vi travade upp för och det tyckte Solvind var jätte jobbigt men hon skötte sig bra. Vi skrittade och travade bara men det gör inget, man måste ju inte galoppera varje gång man rider.
 
Det fanns mycket saker att kolla på med Solvind skötte sig exemplariskt, min vackra springare. Det är nog tur att jag miljötränat henne så mycket för det är inte mycket hon reagerar på. Det känns väldigt säkert att vara ute med henne på olika ställen när hon har sådan bra personlighet.
 
Imorgon skulle det tydligen regna hela dagen men jag hoppas att jag kanske kan timea in att rida en liten stund när det är uppehåll iallafall för jag vill helst inte att hon ska vila något innan jag åker. 
Men blir det så att det spöregnar kommer hon väl få stå ändå, är hon blöt vill jag inte lägga på henne någon utrustning. Vi får se hur det blir men jag ska försöka motionera henne en liten stund imorgon iallafall, annars får jag väl longera henne om hon är för blöt. 
Det återstår att se antar jag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0