Dagens Ridpass: Uteritt 1/6 2013

 
Idag blev det ett väldigt kort ridpass eftersom jag skulle skynda mig in igen för att i skulle ha gäster vid fyra.
 
Jag red en runda som brukar ta cirka 40 minuter, det blev mest skritt eftersom det var så fruktansvärt varmt ute. Solvind skulle bråka lite i början, hon gick ut på en åker och bråkade så jag fick hoppa av och leda henne en bit innan jag satt upp igen. Sedan försökte hon med samma sak en bit längre bort, men hon gick när jag sa till henne på skarpen. 
 
När vi kom in i skogen skötte hon sig toppen, hon gick på i en bra takt och ville välja själv vart hon skulle gå. Självklart valde hon att gå bland allt vatten, men jag lät henne göra det eftersom hon var så pass duktig i skogen och jag vet att hon inte sticker om jag låter henne gå med långa tyglar i skogen.
 
När vi kom fram till galoppbackarna så lät jag henne galoppera så fort som hon ville som belöning och hon njuter verkligen att få gå loss så som hon gjorde.
 
När vi kom tillbaka var hon dyngsur av svett, även om vi inte red hårt så var vi ändå jätte svettiga eftersom det var så varmt.
 
Imorgon blir det ingen ridning, vi ska nämligen åka lite raggarbil. Men det blir ridning på måndag iallafall.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0