Dagens Ridpass: Löslongering 13/6 2013

 
Framåt kvällen slutade det regna så jag passade på att motionera Solvind lite, det fick bli löslongering.
 
Först började jag longera lite men hon blev väldigt stressad när jag började med longeringen och så blåste det väldigt mycket. Så jag släppte henne så hon fick springa av sig lite, i början fick jag busa upp henne så att hon sprang. Efter en stund sprang hon runt som en galning och fick för sig att hon var ett Arabsikt fullblod. Men hon tyckte det var roligt att springa runt och leka lite.
 
Efter att hon hade sprungit runt en stund kom hon in till mig och fick en godis, sedan började vi om med longeringen. Hon skötte sig jätte bra, lyssnade fint på mina rösthjälper. Jag har blivit mycket bättre med mitt kroppspråk nu så Solvind har mycket lättare att förstå vad jag vill säga vilket är väldigt roligt.
 
Efter longeringen blev det lite miljöträning med preseningen, jag kastade den mot henne utan någon reaktion från hennes sida, jag hängde den på huvudet, drog den mellan benen utan att hon brydde sig det minsta. Det är väldigt kul att hon är så chill med sånt, någon dag ska jag be Johan göra samma sak som jag gjorde fast denna gången ska jag sitta på Solvind's rygg. Det ska bli intressant!
 
Imorgon ska jag dammsuga hela huset åt mamma så ridningen får bli på eftermiddagen. Vi får se vad för skojigt vi ska hitta på.
 
Detta fick Solvind testa också, ingen reaktion som vanligt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0