Dagens Ridpass: Löshoppning 17/6 2013

 
Löshoppning som sagt, Solvind var väldigt pepp på det märkte jag. När jag skrittade fram henne ville hon småtrava hela tiden och så ville hon små skutta över bommarna som låg på marken.
Det kan bero på att det var så sjukt mycket insekter idag.
 
Jag började med att skritta fram henne och sedan longerade jag henne lite för att hon skulle vara uppvärmd ordentligt. Sedan släppte jag henne så att hon fick spring löst och ifall hon ville börja hoppa direkt fick hon det. Självklart började hon med att rulla sig direkt. I början låg hinderna på cirka 50-60 bara för att hon skulle värma upp och förstå vad som gällde. 
Det första hindret var ett räcke på 30 cm och sedan var det cirka 7 meter fram till en oxer som jag höjde allt eftersom.
 
Det var fruktansvärt varmt idag så vi höll bara på i cirka 30 minuter för att inte ta slut på henne eller att hon blev överhettad och sånt. Men hon hoppade oxern på 110 cm, vilket hon gjorde med en dans. Hon skulle säkert kunna göra det där med förbundna ögon om hon kunnat.
 
Imorgon blir det ett dressyrpass i paddocken tror jag, men inte för tufft eftersom hon ska ha kraft att rida två pass på Onsdag när det är hoppkurs och då blir det hoppning och markarbete. Så troligtvis ett lugnt dressyrpass i paddocken på morgonen eller på kvällen. Jag kan gissa på att jag säkert kommer skritta ut en stund med henne som avskrittning.
 
 Känner att jag behöver nya bilder på Solvind nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0