Dagens Ridpass: Longerling & Löslongering 23/6 2013

 
Jag har inte ridit på jätte länge känns det som. Jag har haft träningsvärk och vädret har varit pisstråkigt, men jag har inte haft något speciellt sug till att rida det senaste. Jag vill verkligen rida men det känns så meningslöst på något sätt eftersom det inte är någon i min närhet som verkar vara intresserad av min hobby vilket är super tråkigt.
Som sagt, idag blev det löslongering och vanlig longering i paddocken. Hon va väldigt pigg från början eftersom hon har stått så många dagar, därför släppte jag henne direkt. Solvind galopperade flera varv innan hon kom in till mig och ville vara hos mig. Då började jag longera henne i alla gångarterna, hon skötte sig super. Dock var hon en aning ofockuserad men annars skötte hon sig super.
 
Efter longeringen testade jag att gå runt i paddocken för att se om hon följde efter mig ifall hon var lös. Mycket riktigt, hon följde efter som ett plåster. Även om jag backade och sedan började gå igen så följde hon efter. Jag har märkt på Solvind att hon blir väldigt mammasjuk om hon inte träffat mig på några dagar. Jag tycker det är jätte gulligt.
 
Jag lasttränade även idag, hon skötte sig sjukt bra. Solvind gick in och ut i transporten utan problem och var super lugn när hon stod där inne. En stor förändring om man ser tillbaka några månader bara!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0