Dagens Ridpass: Longering och ridning av Johan 3/6 2013

 
Tanken var att Johan skulle rida från första början men han var upptagen med lite saker så jag löslongerade och longerade henne en stund så att hon inte skulle ha så mycket energi kvar. 
 
När Johan började rida så skrittade han en stund och kollade så att hon kunde svänga henne lät. Sedan började han trava några varv. Eftersom jag redan hade jobbat henne när hon blev longerad så hade hon inte jätte mycket krafter kvar och det var fruktansvärt varmt därför red inte Johan så länge.
Egentligen skulle han inte galoppera alls eftersom han inte vågade men han gjorde det ändå. Cirka 2 varv i åt varje håll.
 
Sedan red han ut en bit och jag cyklade brevid, bra träning för Solvind att ha en cykel så nära inpå. Johan både travade och galopperade ute, han tyckte det var roligt berättade han.
När vi skulle vända och rida hem igen galopperade han uppför galoppbacken, oj! vilken fart Solvind fick upp då. Jag blev lite orolig att han inte skulle få stopp på henne, men min polle var så snäll och saktade av till trav lugnt och försiktigt. Jag frågade Johan om han tyckte det var läskigt eller roligt, han svarade att det var okej. Han börjar bli lite tuffare nu märker man, vem vet. Snart kanske han vågar hopp igen.
 
Jag är väldigt stolt över både Johan och Solvind idag.
 
Solvind's skor är inte helt hundra så jag vet inte om det blir ridning imorgon. Vill inte riskera för mycket. Men förhoppningsvis kommer hovis imorgon så då kanske jag kan rida på kvällen när han varit här och gett Solvind nya dojjor.
 
Usch!! Hur såg vi ut i början egentligen?!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0