Dagens Ridpass: Johan rider 6/6 2013

 
Eftersom Johan inte vill skriva om hur han tyckte det gick på ridpasset får jag göra det.
Jag hade gjort en liten planering för Johan så att jag kunde ha lite mer flyt när jag skulle hålla min "lektion" för honom. 
Jag hade ställt upp koner som han skulle göra halter vid i skritt och jag tyckte han skötte det riktigt bra. Dock behöver han träna upp styrkan i bålen, men det kommer om han vill fortsätta att utvecklas i ridningen.
 
Han fick även chansen att testa på studs idag, dock tyckte Solvind att det var roligare att ta två studs i taget men det märkte knappt Johan eftersom de var så låga. Jag hade däcken så de låg på kanske 30 cm eller något.
 
Även om Solvind är hyffsat snäll så jävlas hon ganska mycket med Johan eftersom han är för snäll och inte vågar ryta till för att visa vem det är som bestämmer. Jag fick hoppa upp några gånger för att få henne att skärpa sig, så fort jag satt upp blev hon snäll som ett litet lamm. Antingen är det för att Johan inte riktigt lärt sig hur hon ska ridas eller så fattar hon att det inte är någon idé att bråka med mig eftersom jag vinner hela tiden.
 
Modig som är vågade han tillochmed att hoppa ett hinder på 50 cm, Johan tyckte det var lite läskigt men att det ändå var helt okej. Jag tycker han börjar bli riktigt duktig och börjar tuffa till sig lite, men de har en låg väg kvar. Men om Johan vill fortsätta att rida då och då kan han bli riktigt duktig.
 
Imorgon blir det uteritt för Solvind's del, hon var jätte trött efter idag.
 
 
 


Kommentarer
Sandra

Johan är en enormt bra ryttare när han väl kommer in i det! Tro mig, han har fått höra det många gånger! Och han har alltid haft problem att säga till nya hästar men sen när han har lärt sig alla knappar så kommer hon gå som ett litet lamm! Jag, som hans syster, tycker han borde satsa på ridningen lite då och då igen :)

2013-06-07 @ 22:45:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0