Dagens Ridpass: Hoppning 12/6 2013

 
 Idag fick de bli hoppning med Sara, det har inte direkt skett någon förändring i hoppningen. Jag är fortfarande lika rädd för höga höjder. 60 är okej men hägre än så funkar inte.
 
Solvind var väldigt dragig idag, hon ville liksom försöka dra ner huvudet i marken hela tiden så jag fick jobba med det en stund innan jag började hoppa. Men det är mycket möjligt att hon var sån bara för att hon hade stått en dag och igår blev det bara uteritt i skritt på långa tyglar. Hon kan behöva sånt ibland, hon förtjänar det.
 
När vi väl började hoppa var hon jätte fin, hon lyssnade på mina hjälper och som alltid blev hon lite för taggad vissa stunder. Jag tuffade till mig lite med hjälp av Sara som tjatade på mig så jag vågade hoppa en trippelbarr. Okej, den högsta bommen låg på 50 cm men det var ett stort steg fram för mig. Solvind tycker mest jag är löjlig när jag inte vågar hoppa så lågt, men vad ska jag göra?
 
Jag är iallafall nöjd över mig själv och Solvind idag.
 
Imorgon ska det tydligen spöregna hela dagen så vi får se hur det bli med ridningen imorgon. 
Det återstår att se.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0