Dagens Ridpass: Hoppkursen 19/6 2013

 
 
Jag har mycket att berätta om dagen men jag ska försöka ta det kortfattat, försöka...
Lastning dit: Hon försökte att komma undan, men jag gick på helt en gång med henne och backade ur henne. Sedan gick vi på helt så att mamma kunde stänga. Det tog bara någon minut att få på henne.
 
Ridpass 1: Där höll vi på med lite teknikövningar så som studs och en 3 bommar där vi skulle reglera avståndet i galoppen. Under detta ridpasset var Solvind välidigt ofockuserad i början och extremt stark, det var nästan så att jag trodde mina armar skulle gå av en stund. Kicki gav mig tipset att jag ska stå mer i tvåpunktsits för att motvärka att jag driver på henne med sätet för mycket när hon är så het. När jag gjorde det kändes det väldigt mycket bättre. Vi hoppade även två oxrar, några kråksprång blev det allt men det är bara för att jag är så fruktansvärt feg så att jag spänner mig och då håller jag in Solvind för mycket och då blir hon flack.
 
Ridpass 2: Här hade vi byggt en bana med lite kluriga svängar men den var ändå lagom svår. Vi körde pang på och hoppade banan direkt. Andra hindret var en solfjäder, det var första gången jag någonsin hoppat det och Solvind var lite osäker på det också. Men vi kom över det fast det var ju inga graciösa hopp över det hindret kan jag lova er. Jag tror att Kicki höjde upp det till cirka 70-80 kan jag tro när jag hoppade det. Lite läskigt tyckte jag det var men Solvind skötte sig super, hon hoppar ju allt. 
 
Lastning hem: Hon tvekade lite men sedan sprang hon på så jag fick skynda mig under frambommen så att jag kunde spänna fast henne innan hon sprang på mig. Det tog kanske 30 sekunder att lasta henne påvägen hem. Det har aldrig gått så snabbt när vi ska någonstans. Jag är så stolt över henne!
 
Jag tyckte dagen var super och Solvind skötte sig gallant tycker jag. Mycket Nöjd!
Imorgon blir det nog en uteritt, hon lär ha träningsvärk imorgon. Men hon förtjänar en trevlig uteritt.
 
Jag vill tillbaka till AW, hoppas jag kan åka nästa år!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0