Dagens Ridpass: Dressyr och uteritt 5/6 2013

 
Dagens ridpass gick lute upp och ner hela tiden. Ibland var hon sjukt fin och mjuk, men så slog det om och hon blev stel och ville inte mjukna i kroppen. Galoppen var värst idag och så brukar det inte vara, men det kan mycket väl bero på att jag inte ridit henne riktigt på ett tag. Men det kan även bero på att jag red så tidigt eller att det är så varmt hela tiden.
 
Fast det är bara att inse, hur ofta går det probelmfritt VARJE dag? Precis, Aldrig. Det är bara att bita ihop och ta nya tag imorgon.
 
Som vanligt red jag ut en sväng efter jag hade ridit klart i paddocken, det blev en ganska kort sväng eftersom klockan började bli mycket. Men det gjorde inget, det var mysigt ändå. Eftersom det inte regnat på ett tag nu är det väldigt torrt i skogen, det har det inte varit på jag vet inte hur länge. Det är verkligen jätte skönt att det är så.
 
Jag red även utan T-shirt idag för att få bort den lilla bonnabrännan som jag har. Dock var jag tvungen att ha väst på mig ifall det händer något. Men nu börjar det bli jämnt på armarna. 
 
Imorgon är det ledighet igen och då ska jag kanske hoppa med Sara på morgonen. Om jag fjäskar tillräckligt för Johan kanske han kan fota oss så jag får lite nya bilder på mig och Solvind. Jag måste ha en fotodag då någon tar porträttbilder på oss.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0