Dagens Ridpass: Dressyr och Uteritt 24/6 2013

 
Jag lyckades timea in att rida när det var uppehåll idag, vilket var fruktansvärt skönt för varken jag eller Solvind tycker om att rida i regnet.
 
Dressyr stod på schemat idag iallafall, jag jobbade mest i trav för att jag ville få henne mjuk och fin men ändå få henne att jobba bra med bakbenen som hon kan slarva med ibland. 
Jag jobbade även mycket på trav-halt-trav-halt, efter en stund fick hon till det riktigt bra. Duktiga pollen!
 
Tyvärr vår det inte riktigt våran dag märktes det, jag red som en kratta och Solvind var både pigg men väldigt loj så hon hade svårt att lyssna. Men alla ridpass kan ju inte gå som en dans, eller hur?
 
Efter att jag hade fått en okej galopp i båda varven bestämde jag mig för att rida till vägens slut och tillbaka, usch vad jobbig hon var ute idag! När vi red förbi getterna var det en människa där så hon typ flippade över. Solvind försökte vända hemåt genom att stegra och vända sig bortåt, men med lite om och men så fortsatte hon att gå förbi. Dock spände hon som en fiolsträng, men när vi hade kommit förbi så skrittade hon på lugnt och fint. Tyvärr började det regna en aning vid galoppbackarna men jag orkade inte vända så jag travade upp för backen. 
 
När vi vände vi slutet av vägen slutade det regna, skönt. När vi kom tillbaka till backarna bestämde jag mig för att låta henne galoppera hur fort hon ville uppför. Väl uppe på plan mark igen blev hon för studdsig så jag gjorde halt, men Solvind hade andra planer för hon ville gå. När hon inte fick gå stegrade hon sig och backade av vägen så jag satt av och sa till henne ordentligt tills hon lugnade ner sig. Då satt jag upp igen och efter det skötte hon sig super resten av vägen hem.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0