Dagens Ridpass: Dressyr och miljöträning 14/6 2013

 
Jag kände att det var längesedan vi körde seriös ridning i paddocken så det fick bli dressyr.
Solvind var ganska stel och dragig så det jag fokuserade på mest idag var att hon skulle bli mjuk och sluta hänga i bettet. Men efter att jag hade ridit i typ 20 min började det släppa i båda varven efter att jag ridit mycket på böjt spår, så som volter och serpentiner. 
 
I galoppen var hon riktigt fin, lite seg bara men annars super. Vi fick till några galoppbyten, dock var dom ju inte speciellt graciösa men jag är nöjd iallafall, skulle behöva träna för en tränare för att få några tips hur jag ska göra så de blir lite snyggare och så de blir rätt. Men det kommer väl annars om jag fortsätter att träna förhoppningsvis.
 
Efter att jag hade ridit klart så drog jag fram preseningen så jag körde lite miljöträning med den när jag satt på. Jag fick hjälp av både pappa och Johan när jag skulle genomföra olika övningar, som vanligt brydde sig inte Solvind ett dugg. Pappa berömde oss jätte mycket, han tyckte jag hade gjort ett jätte bra jobb med henne. Det är alltid kul att få beröm!
 
Imorgon blir det western!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0