Nu är man bra trött

Usch ja, det tar på krafterna att campa och vara hemifrån i några dagar. Idag vaknade jag vid 11 och gick inte upp från sängen förrän klockan nästan var 1. Men efter en fartfylld helg är man värd det tycker jag.
 
Igår när vi kom hem hann jag precis gå ur bilen innan jag sprang till hagen där min fina Solvind stod och väntade på mig. När jag kom in i hagen möttes jag av hennes hummande, jag kramade om henne en lång stund samtidigt som jag drog in hennes välbekanta doft i näsan. Jag har saknat henne så mycket och ändå har jag bara varit ifrån henne knappt 3 dagar. Det verkade som att Solvind hade saknat mig också för hon lät mig hålla om henne en lång stund. Hon försökte busa med mig genom att springa efter mig men hon kom tillbaka när hon såg att jag inte sprang tillsammans med henne.
Hon ligger mig så varmt om hjärtat.
 
Under helgen har jag fått med mig några nya saker hem. Jag köpte en sadelpad till westernsadeln som kostade 400 kr vilket är billigt för en sådan pad. Mamma och pappa köpte även ett jätte fint skärp till mig och så fick jag ett par boots av dom som är fruktansvärt snygga. Jag är verkligen jätte tacksam över att jag har dom och allt de gör för mig och min hobby.
 
Western tävlingarna på High Chaparral är verkligen något extra, alltid lika roligt att åka och kolla på alla duktiga ekipage. Jag drömmer om att en gång bli lika bra som dom och få tävla där på den fina banan. Men drömma kan alla...
Hoppas verkligen jag kan övertala Johan, mamma och pappa att vi ska åka tillbaka nästa år.
 
Nu ska jag göra mig klar inför sängen så jag slipper komma upp så sent imorgon. Jag har lite saker som måste göras.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0